Vi inviterer deg med dette til felles feiring av vesak.

Vesak er buddhismens viktigste høytid og markeres hvert år på fullmånedagen i mai.

I år finner høytiden sted fredag 5. mai.

Buddhistforbundet markerer høytiden med en felles feiring fredag 5. mai kl. 18:00 – 20:30 i tempelet på    Karma Tashi Ling buddhistsenter, Bjørnåsveien 124 i Oslo.

Vi legger opp til en markering med buddhistisk praksis med deltakelse fra de forskjellige buddhistiske tradisjonene som er representert i Buddhistforbundet samt rituell bading av Buddha. Feiringen inkluderer også buddhistisk sang, resitasjon og tekstlesning. Vi avslutter med servering av mat m/ frukt og kaker og hyggelig samvær i underetasjen og hagen rundt tempelet (dersom været blir fint).

Dharma-tale blir i år ved munken Ajahn Konkrit som er ny abbed ved Lokuttara Vihara i Skiptvet. Resitasjon blir ledet av munker fra thailandsk og burmesisk tempel og munker fra vietnamesisk buddhisttempel. Lama Changchub fra Karma Tashi Ling leder meditasjon på Buddha og mantra-resitasjon.

Vi ønsker alle velkommen til en inspirerende markering av Buddhas fødsel, oppvåkning og parinirvana.

Buddhistforbundets høytidskomité

Hvordan kommer du til Karma Tashi Ling buddhistsenter? Du kan ta toget fra Oslo S kl. 17:04 (L2 Ski) til Hauketo. Derfra buss 77x Bjørndal til Nyjordet der du går over på buss 71B Seterbråten til Sommerro. Da er du så å si på dørstokken til tempelet. Turen tar 31 minutter så du er fremme ca. 17:32. Du kan også velge andre ruter. Se informasjon på ruter.no etc. Du kan selvfølgelig også ta egen bil. Det er godt med plass å parkere biler rundt tempelet og det koster ingenting.